Фото: Getty Images В авіації фіксуються постійні проблеми з сигналом GPS
Проблеми із сигналом спричинені військовими РФ, але це, ймовірно, не гібридна атака, а побічний ефект самозахисту Росії.
Глушіння сигналу GPS у Балтійському регіоні є результатом російської військової діяльності. Про це із посиланням на дані фінського агентства транспорту та зв’язку Traficom повідомляє Politico.
Зазначається, що втручання посилилися, коли в січні 2024 року почалися атаки українських безпілотників на енергетичну інфраструктуру Росії.
Хоча Естонія звинувачує РФ в глушінні сигналу, фінське агентство не погоджується з характеризацією цього втручання як гібридної атаки.
Traficom вважає, що це втручання може бути спрямоване на запобігання навігації та контролю над дронами, керованими супутниковою системою навігації GNSS або мобільними частотами.
“Цілком можливо, що перешкоди, які зараз спостерігаються в авіації, швидше за все, є побічним ефектом самозахисту Росії” – зазначає Traficom.
Водночас агентство підкреслює, що літати до Фінляндії та з неї безпечно завдяки альтернативним методам навігації, хоча GPS залишається важливим джерелом навігаційної інформації в авіації.
Про проблеми з GPS-навігацією в Європі повідомляли від початку повномасштабного вторгнення Росії в Україну, зокрема довкола Калінінградської області. Європейські держави вважають, що це цілеспрямовані дії Кремля.
Наприкінці квітня фінська авіакомпанія Finnair оголосила про призупинення усіх рейсів до естонського міста Тарту на один місяць через зафіксовані перешкоди в роботі GPS.
Залиште відповідь